Thursday 25 June 2015

HADIS KUDSI : MENGINGATi ALLAH .

Berkata Ibnu Abbas r.a bahawasanya Nabi s.a.w telah bersabda Allah berfirman :

"Wahai anak Adam! Jika engkau ingat kepada Ku, Aku juga tetap ingat kepada mu. Dan jika engkau lupa kepada Ku, Aku masih ingat terus kepada mu. Apabila engkau taat kepada Ku, maka pergilah kemana2 saja yang engkau suka, di tempat engkau mematuhi Ku dan Aku mematuhi mu, dan engkau mengiklaskan kecintaan mu kepada Ku, dan Aku mengikhlaskan kecintaan Ku kepadamu, kemudian engkau memaling diri daripada Ku, sedang Aku tetap  mengambil berat terhadap  mu. Siapakah yang memberi mu makan sewaktu engkau masih janin dalam perut ibu mu. Aku tetap menguruskan segala keperluan mu dengan baik, hingga terlaksana semua takdir Ku terhadap mu. Apabila Aku lahirkan engkau kealam dunia lalu engkau pun banyak membuat maksiat. Bukan begini sewajarnye balasan mu terhadap siapa yang berbúat baik kepada mu."

Hadis182.was

No comments:

Post a Comment