Sunday 27 April 2014

HADIS KUDSI. EMPAT PERKARA. ALLAH DAN HAMBA

Berkata Anas r.a. Bahawa Nabi saw bersabda; Allah berfirman.

      "Ada empat pekara. Satu yang menyangkut hubungan Aku dengan engkau. Satu lagi menyangkut hubungan antara engkau dengan hamba2 Ku. Satu yang lain untuk Aku, dan yang satu lagi untuk engkau.  Adapun yang untuk Aku,hendaklah engkau menyembah Aku, tidak menyengutukan dengan Aku sesuatu pun. Yang menyangkut diri mu, maka apa sahaja yang engkau kerjakan dari kebajikan, Aku akan memberikan balasan nye. Yang menyangkut antara Aku dengan engkau ialah hendaklah engkau memohon Aku (berdoa) dan Aku mengkabulkan engkau. Dan yang menyangkut hubungan antara engkau dengan hamba2 Ku, hendaklah engkau merelakan bagi mereka apa yang engkau merelakan bagi diri mu".





No comments:

Post a Comment