Saturday 29 December 2018

Amanat wali Syikh Abd Kadir Jailani- 4.

Bismillahirrohmanirrohim.

Catatan rengkas ini hanye untuk  memahami amanat nye sahaja.

1.Apabila sesaorang itu dihilangkan keinginan dunianye dan mematikan kehendak nafsu badaniahnye, maka akan  muga2  Allah melimpahkan rahmat nya. Dan muga2menghidupkannye  kesuatu kehidupan yang baru.

2. Setelah itu kamu akan diberi hidup yang tidak akan mati lagi. Diberi kaya tanpa papa, diberi kurnia tanpa habis, diberi kebahagian tanpa sedeh, diberkat tanpa murka, diberi ilmu tanpa jahil,  diberi sentosa tanpa ketakutan,maju tanpa mundur, nasib baik tanpa buruk, diberi kemuliaan tanpa hina, kamu dihampiri Allah. Martabat ditinggikan tanpa rendah, kamu dibersihkan tanpa kotor,maka jadilah kamu superman dan luarbiasa.

3. Maka kamu, jadilah warisan Rasul2, Nabi2 dan orang sideq,  seorang waliyah yang boleh menyelesaikan kesulitan orang yang datang minta bantuan, melalui sembahyang dapat memewahkan tanaman menurunkan hujan, menghindar petaka yang hendak menimpa umat, boleh dikatekan dea pegawai polis untuk kote dan raayat.

4. Semua ini dengan izin Allah yang maha perkasa. Maka kamu akan dihurmati dan mendapat pujian. Ini lah kurniaan Allah dan Allah mempunyai kuasa yang tiada batasan.

Was.

No comments:

Post a Comment