Wednesday 3 July 2013

Ada lintasan di kalbi terjadi.

     Saya melajutkan pelajaran menengah rendah ke smsta. Ada kalanya saya berbasikal sejauh 10 batu dari kampong saya kesekolah. Orang orang tua di kampong mengatakan paruh burung raja udang (pekaka) kalau dapat bagus untuk di buat ubat. Dalam perjalanan  pergi balik ke sekolah itu hati saya terdetik mengatakan saekor burung pekaka akan mati diatas jalan raya dilanggar kenderaan disuatu tempat dalam perjalan itu. Dan tidak lama kemudian saya dapati benar benar terjadi peristiwa itu. Saya nampak burung itu dilanggar tepat pada tempat yang terdetik dalam kalbu saya tempohari itu.sesungguh nya saya kehairanan kenapa ia boleh terjadi. Saya hanya menyerah atas kebesaran Tuhan.

2. Banyak pekara  telah berlaku apakala  berdetik  dalam kalbu meyebakan perlakuan terjadi. Saya rasa pelik pekara macam itu boleh berlaku dan ia pernah terjadi.Saya kadang kala terdetik dihati mengatakan sesuatu itu rosak.maka ia jadi rosak. Kadakala terdetik dalam hati benda itu hilang maka ia hilang, terdetik rasa suatu itu tiada, benar tiada.atau terdetik mengatakan akan memperolihi ia di perolihi. Detik ini bukan di rancang tapi tiba tiba. Macan kelihatan dalam kalbu itu berlaku.


No comments:

Post a Comment